.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد مجدد امام جمعه بابل از تخصیص چاق و لاغری اعتبارات در استان !
من بارها این نگرانی را در نماز جمعه تذکر داده ام ، این کارها شایسته ی این مردم شریف و کسانی که بسیجیان و شهدای آنها بیشترین زحمت را برای انقلاب اسلامی هم در صدر انقلاب و هم در دوران دفاع مقدس متقبل شدند و انجام وظیفه کردند ، نیست .
انتقاد مجدد امام جمعه بابل از تخصیص چاق و لاغری اعتبارات در استان !

امام جمعه بابل با انتقاد شدید نسبت به وضعیت تخصیص اعتبارات در شهرهای استان، خطاب به رییس جمهور گفت : توقع و نگاه مردم از دولت و شخص رئیس جمهور و هیات همراه نگاه عدالتمندانه است. همانطور که شما خود وعده داده بودید، امکانات باید به منطقه ای سرازیر شود که آن منطقه محروم است . از وضعیتی که در استان داریم از این وضعیت ناهنجار و تخصیص چاق و لاغر اعتبارات که در این استان به وجود آمده است ، اظهار تاسف می کنم

به گزارش خبرنگار شمال نیوز، حجت الاسلام حسن روحانی در جمع بسیجیان شهرستان در مصلی جمعه بابل تصریح کرد : در آستانه سفر ریاست محترم جمهور به مازندران قرار داریم . نکاتی را در گذشته بیان کردم الان در جمع شریف شما بسیجیان گرانقدر و آحاد ملت بیان می کنم. ضمن عرض خیر مقدم پیشاپیش به ریاست محترم جمهوی و هیات وزیران نکاتی را به ایشان عرض کنم. آقای رییس جمهور در این سفر استانی می آیید که به استان نگاهی نزدیک بیاندازید نه نگاه از دور . اگر در تهران بودید نگاه از دور بود . اگر در پایتخت تنها حضور داشتید همه ی مسائل و معضلات و مشکلاتی را که در گوشه و کنار این کشور پهناور دیده می شود را نمی توانستید مطالعه و بررسی کنید و این کار را از نزدیک انجام می دهید .

وی افزود :توقع و نگاه مردم از دولت و شخص رئیس جمهور و هیات همراه نگاه عدالتمندانه است. همانطور که شما خود وعده داده بودید . امکانات باید به منطقه ای سرازیر شود که آن منطقه محروم است . از وضعیتی که در استان داریم اظهار تاسف می کنم از این وضعیت نا به هنجار و چاق و لاغری که در این استان به وجود آمده است . برخی از شهرها تا حلقوم از امکانات برخوردار شدند ، از امکانات صنعتی استفاده کرده اند و امکانات دیگری هم هر از چندگاهی به سمت آنان سرازیر می شود اما برخی از شهرها در محرومیت کامل به سر می برند و در مشکلات متعددی غوطه ور هستند که از جمله ی آنان همین شهرستان بابل است ، من بارها و بارها این نگرانی را در نماز جمعه تذکر داده ام ، این کارها شایسته ی این مردم شریف و کسانی که بسیجیان و شهدای آنها بیشترین زحمت را برای انقلاب اسلامی هم در صدر انقلاب و هم در دوران دفاع مقدس متقبل شدند و انجام وظیفه کردند ، نیست .

حجت الاسلام روحانی در ادامه گفت : اگر اقدامات بسیجیان و مردم این شهرستان را با بعضی شهرهای دیگر مقایسه کنید می بینید که قابل قیاس نیست واین نشان دهنده ی اوج دلدادگی این مردم نسبت به اسلام و انقلاب اسلامی است . شایسته نیست که بعد از 31سال هنوز اوج این محرومیت را در این شهرستان شاهد باشیم . جای جای این شهرستان این محرومیت ها را فریاد می زند . هنوز این شهرستان محروم ترین جاده ها را در خود دارد ،هنوز کثیری از پروژه هایی که در سفر دوم قول آنها داده شد متاسفانه اجرا نشده و فقط بر روی کاغذ باقیمانده است . مردم ما در این شهرستان در ارتباط با برخورداری از گاز دچار مشکل هستند. در حالی که بعضی از شهرهای استان در حال برگزاری جشن اتمام گاز رسانی هستند.

امام جمعه بابل خاطرنشان کرد: بسیاری از بخشها و شهرها و روستاهای این شهرستان فاقد گاز رسانی هستند. این شهرستان در مورد آب شرب و بهداشتی با مشکلات متعدد روبرو است. علی رغم اینکه وعده داده شده بود که آب رسانی به این شهرستان و شهرهای گروه الف از سد البرز صورت بپذیرد اما متاسفانه با بعضی ممانعت ها مواجه هستیم. علی رغم آنهمه سرمایه گذاری و زحماتی که مردم برای این پروژه ها انجام داده اند اما متاسفانه دستاورد آنها ناچیز است .

وی گفت: استدعای من از ریاست محترم جمهور این است که نگاه ویژه به این شهرستان بشود. فراموش نمی کنم که معاون رییس جمهور در مناطق محروم ،وقتی سری به بعضی از روستاهای این شهرستان زد مشاهده کرد که محرومیت در جای جای آنجا موج می زد. اینجا مازندران است با وجود برخورداری از همه نعمتها اما این همه محرومیت انصافا جای سوال دارد. این درد بزرگ برای ما این است که این سوء استفاده از امکانات و اعتبارات چرا وجود دارد. متاسفانه می بینم که اعتبارات به جای اینکه در مناطق محروم هزینه بشود در جای دیگر هزینه می شود . برخی از مناطق غرب مازندران هم که غرق در محرومیت قرار گرفته اند و اعتبارات به آنجا داده نمی شود و در جاهای دیگر هزینه می گردد که برخوردارند. در استان بعضی از شهرها برخوردار کامل و برخی شهرها محرومند. علت این مساله چیست؟

حجت الاسلام روحانی ادامه داد ،شایسته است که نگاه عادلانه در این زمینه بشود. همان عناصری که قدرتمندانه بر همه این تصمیات سایه افکنده اند و نظر خود را اعمال می کنند تا امروز فضای توام با تبعیض را شاهد باشیم. آن زیاده طلبی ها و زیاده خوری ها بر همه موقعیت ها در صددند که اعتبارات کل استان را فقط برای شهر و اطراف خود هزینه کنند.

امام جمعه بابل در پایانخار نشان کرد : گویی استان مازندران در شهر آنها خلاصه می شود و این استان هیچ شهر دیگری ندارد. جا دارد اینجا این نکته را تذکر بدهم. استدعای مردم این است که به این وضعیت ناعادلانه و توام با تبعیض در اعتبارات استان خاتمه داده بشود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

روستایی 6 آذر 1389
با تقدیر و تشکر از حضرت حجه الاسلام روحانی ، که همیشه به یاد بخشها و روستاهای محروم بابل هستند.
نا شناس 6 آذر 1389
چقدر خوب میشد تمام اما جماعات استان مثل ایشان از وضعیت بد شهرشان میگفتند! متاسفانه عدم هماهنگی مسئولین استانی به امام جماعات نیز رسیده است
mostafa 8 آذر 1389
خداوند سايه ايشان را هميشه بر سر مردم محروم بابل مستدام دارد .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.084 seconds.